فرمانده نزاجا گفت: امکان ندارد ما از خون شهدای عزیزمان بگذریم؛ انشاءالله انتقام سخت و غافلگیر کننده‌ای از رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم گرفت.

هفتمین جشنواره ایمنی و پیشگیری امام هادی (ع) در قالب طرح لبیک ۱۳ به صورت ویدئو کنفرانس در یگان‌های تابعه نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: غفلت، عادی‌نگاری و سهل‌انگاری موجب فرصت دادن به دشمن است.

وی با اشاره به اقدام تروریستی ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده افزود: رژیم صهیونیستی بداند با این کار احمقانه تمام انسان‌های شرافتمند و آزاده دنیا را دشمن خود کرده است و تک تک این انسان‌ها خواستار انتقام سخت بابت این خون‌های به ناحق ریخته شده هستند، لذا امکان ندارد ما از خون شهدای عزیزمان بگذریم. انشاءالله انتقام سخت و غافلگیر کننده‌ای از رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیت بازرسی و ایمنی در یگان‌های تابعه نیرو‌های مسلح ادامه داد: علم و تجربه در زمینه بازرسی و ایمنی به کمک نزاجا آمده است بگونه‌ای که ریشه حوادث به صورت علمی بررسی شده و دلایل اصلی بروز حادثه به طور عالمانه مورد تحقیق قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حیدری تاکید کرد: در بعد ایمنی دریافتیم که ساختار ایمنی باید باز طراحی شود به همین دلیل در گستره نیروی‌زمینی دامنه ساختار بازرسی گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: رساله عملیه بازرسی نیروی زمینی ارتش به عنوان کتاب قانون و مرجع نیرو‌های مسلح مطرح است، از برکات این قانونمندی، پیشگیری از ده‌ها اتفاق و حادثه آسیب‌رسان به کارکنان و ادوات رزمی در یگان‌ها بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: اگر ایمنی و اصول پیشگیرانه در کار‌ها جریان داشته باشد حادثه‌ای در یگان‌ها اتفاق نمی‌افتد و یا اگر اتفاق بیفتد دامنه خسارت کمتری دارد.

گفتنی است در پایان از نفرات برگزیده هفتمین جشنواره ایمنی و پیشگیری امام هادی (ع) تقدیر شد.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 17 آذر 1399 | 6:14 PM | نويسنده : احمد |

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن ۱۰ آذر روز مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن ۱۰ آذر روز مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

 

مجلس شورای اسلامی نقطه‌ی امید نظام و مظهر اقتدار و اختیار ملت است. «فرماندهی معظم کل قوا»

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران

سلام علیکم.

نهاد مقدس مجلس نماد راستین مردم سالاری دینی و ضامن حاکمیت قانون و مقوّم آزادی است که فراسوی تمامی کینه‌ها و توطئه بدخواهان و در طوفان حوادث و در فراز و نشیب‌های عصر هرگز لحظه‌ای از رسالت الهی و صلابت آسمانی خویش عقب نشینی نکرده است.

این نهاد مردمی، ایران استبداد زده را از اعماق ظلمت و تاریکی اعصار بیرون کشید و به کانون پرتپش استقلال خواهی و عزت خواهی مبدّل ساخت و همچنان بر رسالت بی‌بدیل خویش استوار و با صلابت و ثابت قدم ایستاده است.

فرارسیدن دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی روز پاسداشت مجاهدت‌های روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت الله سیدحسن مدرس (رضی الله عنه) که ایستادگی او در مقابل رژیم فاسد و قلدرمآب زمان به قامت یک کوه استوار بر سر دفاع از اصول دینی و حقوق ملت سبب گردید تا امروز مجلس در رأس همه امور قرار گیرد را به جنابعالی و تمامی ادامه دهندگان راه آن عالم فرهیخته دوران، نمایندگان محترم خانه ملت و مردم شریف و بصیر ایران اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال مزید توفیقات‌تان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و تحت رهبری داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسئلت می‌نمایم.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار دکتر حبیب الله سیاری

انتهای پیام/

 
 برچسب ها :  ,  , 


تاريخ : دو شنبه 17 آذر 1399 | 6:8 PM | نويسنده : احمد |

 

اسلحه‌های تک تیرانداز بومی و ایرانی یکی از گزینه‌های ایران برای صادرات هستند.

تجهیزات انفرادی یکی از عوامل موثر در رزم زمینی هستند که موجب ارتقای توانمندی سربازان لشکر‌ها و یکان‌های حاضر در صحنه رزم می‌شوند.  اسلحه‌های انفرادی و سلاح‌های مخصوص نفرات در کنار سایر تجهیزات نقش مهمی در حفظ اقتدار کشور‌های درگیر نبرد و پیروزی آن‌ها در مقابل دشمنان خود دارند. ایران اسلامی هم تا پیش از انقلاب اسلامی یکی از واردکنندگان اسلحه و سایر تجهیزات نظامی بود و سلاح‌های بسیاری را وارد می‌کرد. یکی از تسلیحات اسلحه‌های انفرادی و به ویژه اسلحه‌های تک تیرانداز بود که انواع روسی آن با نام‌های دراگانوف و سیمینوف به وفور در نیرو‌های مسلح کشورمان وجود داشت.  

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

اسلحه‌های تک تیرانداز به قدری اهمیت دارند که فرماندهان نظامی کشور‌های جهان به دنبال طراحی و ساخت این گونه تسلیحات هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مسئولان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی به سراغ این موضوع رفتند تا در حوزه طراحی و ساخت انواع سلاح‌های بومی به خودکفایی کامل برسند، پس آن‌ها رسیدن به خودکفایی را در دستور کار خود قرار دادند.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ‌های تک‌تیرانداز علاوه بر وارد کردن خسارت جدی می‌توانند جان نیرو‌های خودی را نیز در امان نگاه دارند؛ چرا که فرد مسلح توانایی اختفای کامل را دارد.

چشم صنایع بومی ایران به صادرات تسلیحات

ایران به طور رسمی از سال ۱۳۸۹ دچار تحریم‌های تسلیحاتی شد و این محدودیت‌ها با امضای برجام در سال ۹۴ به صورت داوطلبانه و با هدف نشان دادن حسن نیت ایران از سوی کشورمان پذیرفته شد. ۲۷ مهرماه امسال طبق توافق برجام محدودیت‌های تسلیحاتی یا تحریم تسلیحاتی ایران پایان پذیرفت و ایران قادر است تا انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی را صادر و یا در صورت نیاز وارد کند.  

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس در دوران کنونی گفت: هدف ما استفاده از تجربه بسیار مهم دفاع مقدس در حوزه تسلیح، تجهیز و آمادگی نیرو‌های مسلح است. این حق ماست که مانند همه کشور‌های دنیا نیاز‌های خود را تامین کنیم و آنچه دیگران نیاز دارند را از طریق صادرات برای آن‌ها تامین کنیم و یاوه گویی‌های ترامپ بر فعالیت صنایع دفاعی ما تاثیر ندارد و علاوه بر تامین نیاز‌های خود برخی از تسلیحات و تجهیزات را هم صادر کنیم.

یکی از نکاتی که امیر حاتمی نسبت به آن تاکید داشت این بود که ایران در حوزه تسلیحاتی و تجهیزاتی حتما نگاهی به صادرات خواهد داشت و در صورت نیاز به دیگر محصولات دفاعی، آن‌ها را از طریق دوستان خود تامین خواهد کرد.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی، گزینه صنایع دفاع ایران برای صادرات

متخصصان دفاعی کشورمان از سال های قبل تاکنون مشغول به طراحی و ساخت انواع اسلحه ها بودند و در حوزه ساخت اسلحه های تک تیرانداز نیز فعالیت داشتند. با بررسی و مطالعه مشخصات فنی این تسلیحات مشاهده می کنیم که این اسلحه ها یکی از گزینه های ایران برای صادرات به کشورهایی است که خواهان اسلحه های ایرانی هستند. 

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ تک‌تیرانداز شاهر 

این تفنگ یکی از اسلحه‌های تک تیرانداز بومی و ساخت کشورمان است که سال ۱۳۹۱ در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و رونمایی شد.  

کالیبر: ۱۴/۵ میلی‌متری.

برد عملیاتی: ۴ کیلومتر.

وزن: ۲۲ کیلوگرم.

طول: ۱/۵ متر.

تعداد کاربران ضروری: ۳ نفر.

کارایی: قابلیت تخریب سنگر‌های بتنی، نفوذ به ادوات زرهی، بالگرد‌ها و تجمعات نفرات دشمن.

ویژگی خاص: این تفنگ قابلیت رقابت با اسلحه‌های سری M ۱۰۷ آمریکایی را دارد.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ تک‌تیرانداز هویزه

تفنگ تک‌تیرانداز هویزه یکی از اسلحه‌های ساخت صنایع دفاعی ایران است که ۲۶ مهرماه ۹۶  در نمایشگاه صنایع نظامی ایپاس (تجهیزات و تسلیحات پلیس) رونمایی و معرفی شد.  

سرعت دهانه آتشبار: ۸۳۰ متر بر ثانیه

طول لوله: ۷۴ سانتی متر

طول اسلحه: ۱۴۶ سانتی متر

برد اسلحه: ۱/۵ کیلومتر

وزن اسلحه: ۱۳ کیلوگرم

نوع خشاب: قابلیت استفاده از ۵ عدد تیر

دقت: ۱/۵ MOA یا دایره‌ای به قطر ۶۰ سانتی متر که در نمونه آمریکایی تقریبا دو برابر کمتر است.

ویژگی خاص: تعبیه ریل نصب سامانه‌های اپتیکی بر روی بدنه.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ تک‌تیرانداز حیدر

تفنگ تک‌تیرانداز حیدر از اسلحه‌های ساخت نیروهای مسلح کشورمان است که ۲۶ فروردین ماه سال ۹۶ و به مناسبت روز ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش معرفی شد.

طول لوله: ۸۱/۲۸ سانتی‌متر

طول بدنه: ۳۳/۶ سانتی‌متر

طول کلی: ۱۱۴ سانتی‌متر.

وزن: ۱۷/۵ کیلوگرم

کالیبر ۱۲/۷ میلی متر.

برد مفید: ۱/۵ کیلومتر

برد مؤثر: ۲ کیلومتر.

بیشنیه برد: ۳ کیلومتر.

عمر لوله: تا شلیک ۵ هزار گلوله.

سرعت ابتدایی شلیک: ۱۷۳۴ متر در ثانیه

کارایی: قاتل خودرو‌های انتحاری و زرهی،  توان نابودکردن سنگر‌های مختلف، زره پوش‌های سبک، بالگرد‌ها و انواع اهداف زمینی.

ویژگی خاص: استفاده از مهمات مخصوص رسام و دودزا و  مسلح شدن خودکار پس از هر بار شلیک.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ تک‌تیرانداز باهر

این تفنگ تک‌تیرانداز یکی دیگر از تفنگ‌های تک تیرانداز ساخت سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش است که در سال ۱۳۹۴  رونمایی و به نیروهای مسلح تحویل داده شد.

وزن: ۶۲ کیلوگرم.

برد: ۴ کیلومتر.

کالیبر: ۲۳ میلی‌متر.

ویژگی‌های خاص: لوله بسیار بلند برای افزایش شتاب و دقت گلوله، نصب یک شعله پوش بزرگ و نصب بر روی بالگرد‌های نیرو‌های مسلح.

کارایی: انهدام سنگر‌های بتنی، برجک‌های دیده‌بانی و سامانه‌های راداری.

کدام اسلحه‌های تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت صادرات به سایر کشور‌ها را دارند؟

تفنگ تک‌تیرانداز تک تاب

تفنگ تک‌تیرانداز تک تاب نیز از دیگر تفنگ‌های تک‌تیرانداز ساخت صنایع دفاعی کشورمان است که از چند سال اخیر وارد سازمان رزم نیروهای مسلح کشورمان شده است.

کالیبر: ۲۰ میلی‌متر.

سرعت دهانه: ۱ هزار متر بر ثانیه.

برد مفید: ۱۷۰۰ متر.

برد موثر: ۲ هزار متر.

وزن اسلحه: ۲۲ کیلوگرم.

عمر اسلحه: ۵ هزار شلیک.

عمر لوله اسلحه: ۲ هزار و ۵۰۰ شلیک.

سیستم اپتیک: سیستم اپتیکی غدیر

ویژگی ‌خاص: مکانیزم عملکرد دستی و به صورت تک تیرانداز. 

کارایی خاص: انهدام بالگردها، تانک‌ها و خودرو‌های زرهی و همچنین نیرو‌های پیاده دشمن در فواصل دور.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1399 | 11:21 PM | نويسنده : احمد |

 

 

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اعزام بالگردهای هلال احمر و سپاه برای اطفای حریق جنگل های گلستان به این مناطق خبر داد.

 

خلبان محمد مهدی نوری رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: بالگرد‌های هلال احمر و سپاه مجهز به سبد‌های اطفا حریق ۴ هزار لیتری با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع یرای اطفای حریق جنگل‌های گرگان اعزام شدند.

وی افزود: پس از آتش سوزی چند روز گذشته که از شامگاه یکشنبه (۱۱ آبان) در مناطق شمال کشور آغاز و سپس به استان گلستان کشیده شد؛ بنا به درخواست مسئولان استان گلستان و با توجه به وسعت آتش؛ چندین بالگرد با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع به مناطق مورد حریق اعزام شدند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور درباره آتش‌سوزی استان گلستان اظهار کرد: آتش‌سوزی گرگان در ارتفاعات روستای توسکستان شهر گرگان در استان گلستان آغاز شده و تا کنون ده‌ها هکتار طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه درجه حرارت اتمسفر منطقه ناشی از آتش سوزی حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد است افزود: طی روز‌های گذشته بالگرد‌های هلال احمر و هوافضای سپاه با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مجهز به بسکت اطفا حریق ۴ هزار لیتری در حال انجام عملیات هستند و امروز هم تا پایان اطفای کامل منطقه به عملیات خود ادامه خواهند داد.

خلبان محمد مهدی نوری بابیان اینکه این آتش سوزی تحت کنترل نیرو‌های عملیاتی قرار گرفته است گفت: از این پس احتمال دارد آتش سوزی‌هایی در سایر مناطق آغاز شود، امیدواریم که با هوشیاری همکاران استانی بتوانیم به موقع نسبت به انجام پشتیبانی عملیات اطفا حریق اقدام کنیم تا این منابع ارزشمند برای کشورمان و آیندگان محفوظ و ماندگاربماند.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1399 | 11:20 PM | نويسنده : احمد |

 

 

 

فرمانده کل ارتش طی پیامی از تلاش های ارزشمند سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای توجه و خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارتش تقدیر کرد.

 

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی پیامی از تلاش های ارزشمند سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای توجه و خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارتش تقدیر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس سعید اوحدی

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

سلام علیکم،

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد

خدمت به مردم ولایت مدار و خانواده معزز شهدا و ایثارگران لوح افتخار زرین و پشتوانه معنوی گران قیمتی است که خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن مفتخر بوده و باعث سربلندی در پیشگاه خداوند متعال می گردد.

بدین وسیله از تلاشهای ارزشمند شما و همکاران گرامی در راستای توجه و خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال جهش تولید صمیمانه تقدیر و تشکر می گردد و توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسیر تعالی و پیشرفت سربازان وطن از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی»

 


تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1399 | 11:17 PM | نويسنده : احمد |

موسوی گفت: بخش اعظم عوامل شکل گیری بحران‌ها ناشی از نقش آفرینی قدرت‌های خارجی است کهگسترش انوار اسلام را بر نمی تابند.

 

امیر سرلشکر موسوی در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در «وبینار مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب»، گفت: جهان اسلام در جغرافیای وسیعی گسترش یافته است و از کرانه‌های اقیانوس اطلس تا جنوب غربی آسیا و از شمال شرقی آسیای مرکزی تا جنوب شرق قاره کهن ادامه می‌یابد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ظرفیت‌های عظیم معنوی، مادی و انسانی که در ۵۷ کشور اسلامی قرار گرفته از جنبه‌های فرهنگی و تاریخی، جغرافیایی، ژئوپلیتیک، سیاسی، اقتصادی و دفاعی موقعیت ممتازی را نصیب مسلمانان کرده است.

سرلشکر موسوی گفت: باتوجه به راهبرد‌های قدرت‌های استکباری و سیاست‌های نادرست برخی از کشور‌های اسلامی امروز جهان اسلام با بحران‌های جدی مواجه شده است؛ فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و مناطق کشمیر و قفقاز با ناآرامی و خشنوت دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: قدرت‌های شیطانی بخشی از سرزمین اسلام را با ایادی صهیونیست خود اشغال نموده است و فجیع‌ترین جنایات را علیه این سرزمین‌های اسلام انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که کانون الهام بخش و محور مقاومت در برابر دشمن است با فشار‌های سیاسی، تهدیدات نظامی، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار گرفته است و گوشه‌ای دیگر از پهنه اسلام را به دلیل همجواری با دشمن صهیونیستی با دخالت‌های سیاسی و امنیتی دچار ناآرامی و آشوب نموده اند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: بخش اعظم عوامل شکل گیری این بحران‌ها ناشی از نقش آفرینی قدرت‌های خارجی است که اساسا گسترش انوار روشنگر اسلام را برنمی تابد متاسفانه بعضی از عوامل نیز ناشی از سیاست‌ها و رفتار‌های واگرایانه در داخل جهان اسلام است که به دور از عقلانیت و مبانی دینی است.

وی اذعان داشت: یکی از مهمترین علل وجود بحران‌های فعلی در دنیای اسلام فقدان همگرایی انسجام و ضعف حرکت به سمت تقریب مذاهب اسلامی و عدم توجه به کافی به وحدت و همبستگی مسلمانان است از این رو وحدت و همگرایی در جهان اسلام امروز بیش از هرزمان دیگری ضروری است.

فرمانده کل ارتش گفت: همچنان که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فرمودند، مسئله وحدت امروز در راس مسائل اسلامی است، بازخوانی آموزه‌های اسلامی و تعهد به مسئولیت پذیری علما و دانشمندان به منظور حل و فصل بحران‌ها و تقویت حرکت به سوی همگرایی اسلامی اولین ضرورت جهان اسلام در مقطع کنونی است و در این راستا تمرکز بر مشترکات اسلامی گام اول برای عبور از بحران‌های جهان امروز است.

وی گفت: تحولات گوناگون در سطح نظام بین الملل و گوناگونی محیط تعاملات فراملی و فرا سرزمینی و همچنین تنوع و نو پدیدگی در تهدیدات امروزی اتخاذ راهبرد‌های ترکیبی فراگیر و هماهنگ مبتنی بر تعالیم دینی و اشتراکات فرهنگی را در بین کشور‌های اسلامی الزامی نموده است.

سرلشکر موسوی اظهار کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی نقش بسیار مهمی در ایجاد همگرایی اسلامی و انسجام کشور‌های اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری فراهم نمود و بستری مناسب برای شکل گیری تمدن نوین و بزرگ اسلامی پدید آورده است دردهه‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب و تقویت وحدت اسلامی پیشرو و پیشگام بوده است و دارای تجربیات ارزنده و گسترده‌ای در این عرصه است.

وی افزود: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران با رویکردی متعهدانه و مسئولیت پذیر در خصوص تحولات جهان اسلام تلاش میکند ضمن تقریب مذاهب و تقویت جهان اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش سازنده ایفا نماید.

فرمانده کل ارتش گفت: در کنار مسائل بین المللی غریب به یکسال است که جهان درگیر بحرانی جدید ناشی از فراگیری ویروس کرونا شده است؛ ویروس کرونا تهدیدات فراوانی برای همه جوامع به وجود آورده است و دامن اغلب کشور‌های اسلامی را نیز گرفته است شیوع این ویروس از یک منطقه کوچک نشان داد امروز مسائل بومی و منطقه‌ای به راحتی ابعاد جهانی پیدا می‌کند، از این رو راه حل بحران کرونا هم مستلزم همکاری جهانی است، امروز بحران کرونا ضعف اندیشه‌های لیبرالی را عیان ساخته است؛ و ادعای لیبرال دموکراسی غرب مبتنی بر تامین نیاز‌های بشر را با چالش جدی مواجه ساخته است و جهانیان را به پیجویی الگوی جدید از نظام‌های سیاسی تشویق و ترغیب نموده است.

وی افزود: فراگیری این ویروس آزمون مهمی را برای اندیشه لیبرال دموکراسی در کشور‌های اروپایی رغم زد و رفتار‌های اومانیستی و مادی دولت‌های اروپایی و آمریکا در بی اعتنایی به هم نوعان وکشور‌های دیگر نشان داد نظام‌های سیاسی لیبرال دموکرات در حل بحران‌های امروزی ضعف‌های اساسی دارد و به دور از ارزش‌های انسانی که قرن‌ها ادعای آن را داشته اند عمل میکنند بدون تردید اسلام قابلیت‌های ذاتی بسیار گسترده‌ای در برقراری و تقویت روابط و تعاملات اجتماعی دارد و میتواند یک الگوی عملی کارآمد اثر بخش در مدیریت بحران کرونا در جهان ارائه نماید.

سرلشکر موسوی گفت: در حال حاضر که شاهد استیصال جهانی در مقابل این بحران هستیم دستورات اسلام درباره بهداشت فردی و اجتماعی، تعاون و همکاری، و نوع دوستی میتواند مردم جهان را از خطرات گسترده دور نگه دارد و از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری نماید.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: در شرایط فعلی جهان اسلام علاوه بر مشکلاتی که درنتیجه دشمنی که با جهان غرب داشته است با ابعاد اقتصادی، بهداشتی و امنیتی بحران کرونا نیز مواجه شده است.

وی گفت: بحران کرونا از یکسو با مشکلات عدیده اقتصادی امنیتی و روانی است و از سوی دیگر البته فرصتی برای نمایش ظرفیت عظیم اسلام برای مدیریت بحران‌های انسانی و حل مشکلات جوامع مسلمان فراهم آورده است.

امیر سرلشکر موسوی ادمه داد: براساس تعالیم نورانی اسلام عزیز اگر فریاد مسلمانی که به کمک نیاز دارد برخواست همه باید دست به دست هم دهند و برای کمک بشتابند بر این اساس بسیج ظرفیت‌های کشور‌های اسلامی برای کمک به براداران مسلمان خود در سایر کشور‌ها اقدامی ضروری و مهم است.

فرمانده کل ارتش گفت: در نتیجه شیوع این بیماری آسیب‌ها و صدمات اقتصادی زیادی به برخی از مردم مسلمان در بسیاری از کشور‌ها وارد شده است کشور‌های اسلامی میتوانند با فعلیت بخشی ظرفیت‌های عظیم نهفته در جوامع خود گام مهمی در مقابله با بحران برداند.

وی افزود: باتوجه به راهبرد اسلام هراسی که در دهه‌های گذشته از سوی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان دنبال شده امروز با شیوع ویروس کرونا دشمن در سایه افراط گونه رسانه‌ای و شیطانی خود تلاش می‌کند اسلام را ناکار آمد و مسلمانان را ناتوان در مدیریت بحران نشان دهند از این رو شرایط فعلی جدیت و اهتمام همه کشور‌های اسلامی را میطلبد تا با تلاش و تمرکز بر وحدت و همبستگی و جدی اسلام در برابر دشمنان دفاع کنند.

امیر سرلشکر موسوی در پایان راهبرد‌هایی به شرح زیر ارائه کرد:

۱- تبیین و تشریح آموزه‌های دین مبین اسلام توسط علما و اندیشمندان جهان اسلام در قالب همکاری‌های مشترک در خصوص اهمیت و قداست کمک به هم نوعان و درمان بیماران

۲-تبادل دانش و تجربیات موجود درباره مهار و مدیریت بحران کرونا بین کشور‌های اسلامی از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی ویژه مشترک

۳-تشکیل صندوق بین المللی اسلامی برای کمک دولت‌های اسلامی برای مردم مسلمان در کشور‌های نیازمند

۴-تاسیس نهاد بین المللی اسلامی برای جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی در کشور‌های اسلامی

۵-گسترش همکاری‌های فنی و تخصصی نهاد‌های امدادی و هلال احمر کشور‌های اسلامی در قالب سازمان همکاری اسلامی و یا یک نهاد جدید کارآمد.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1399 | 11:37 AM | نويسنده : احمد |

فرمانده کل ارتش گفت: در راستای تحقق مدیریت جهادی تمام نیازهای خودمان را با استفاده از علم جوانان خودمان تامین می‌کنیم.

 

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز چهارشنبه ٧ آبان ماه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای بازسازی و تقویت شده نیروی زمینی ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تجهیزات رونمایی شده در مراسم امروز گفت: آنچه امروز شاهد بودیم آماده سازی و احیای ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین و فوق سنگین بود که همه با یک مدیریت جهادی در نیروی زمینی به خودروهای قدرتمند و خوبی تبدیل شده اند. این یک تحرک بسیار بالایی را در نیروی زمینی ارتش ایجاد می کند و ما با استفاده از این تجهیزات در حوزه جابجایی های ادوات خود بی نیاز به خارج و خودکفا شده ایم.

وی ادامه داد: مثل مراسم امروز که در زمینه تجهیزات خودرویی و متحرک شدن نیروها بود در همه زمینه ها این اتفاقات و نوسازی ها جریان دارد. نظیر این اتفاقات در بخش هوانیروز، ارتقای قدرت آتش، آموزش ها، ساختار و سازمان نیز وجود دارد که همه آنها با انگیزه بسیار بالا در حال اجرای ماموریت های خود هستند. در واقع ما در راستای تحقق مدیریت جهادی تمام نیازهای خودمان را با استفاده از توان مدیریتی و علم جوانان خودمان تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1399 | 11:13 AM | نويسنده : احمد |

 شهید سرلشکر فلاحی می‌گوید: «در هر حال، رزمندگان فداکار در برابر گلوله‌باران دوربرد و مستقیم دشمن در کوچه و خیابان‌های خرمشهر در حالی که مطمئن بودند به شهادت می‌رسند تا آخرین گلوله خود در برابر متجاوزان ایستادند، بسیاری از آنان به شهادت رسیدند، اما هرگز دچار ضعف و تردید نشدند. خون همان عزیزان بود که در خرمشهر، آب جوی خیابان‌ها را نیز رنگین و خرمشهر را نیز به خونین شهر تبدیل کرد».
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ یکی از اهداف مهم نظامی صدام در حمله‌ سراسری به خاک ایران در 31 شهریور 1359 تصرف شهر با اهمیت خرمشهر بود که این مهم با مقاومت نیروهای مردمی و دلیرمردان ارتش مواجه شد.
در همین رابطه در کتاب «امیر خستگی‌ناپذیر» به نقل از شهید سرلشگر فلاحی آمده است: نیروهای عراقی در تاریخ ۱۹ مهر به ۲۰ کیلومتری شمال آبادان رسیدند و در محلی به نام مارد، پلی را بر روی رودخانه‌ کارون احداث کردند. در تاریکی شب ۱۹ مهر تانک‌های عراقی از روی پل مارد عبور کردند و از آن تاریخ به بعد با قطع جاده‌های اهواز - آبادان و آبادان - ماهشهر به فکر اشغال آبادان افتادند. در هر حال با آرایش جدید ارتش عراق و ارتش ایران در اوایل جنگ و ۵ تا پانزده برابر بودن نیروهای عراقی نسبت به نیروهای ایرانی و مجهز بودن ارتش عراق به انواع و اقسام مهمات و تجهیزات، آن هم در زمانی که ایران از این جهت به شدت کمبود داشت بدیهی بود که ارتش عراق نه تنها در خوزستان بلکه در سایر محورها به پیشروی خود ادامه می‌دهد. از جمله امتیازات ارتش عراق واحد مهندسی آن بود. در حالی که در آن ایام نیروهای ایرانی فاقد حتی یک دستگاه وسیله‌ی سنگین مهندسی - نظامی بودند.
بنا به گفته‌ فرمانده لشکر ۹۲ زرهی، هنگامی که دشمن در منطقه‌ی خرمشهر از تمام جهات هجوم می‌آورد، لشکر ۹۲ فقط ۷ دستگاه تانک در اختیار داشت. واحدهای نظامی نیز در حال انتقال به مناطق عملیاتی بودند و تنها نیروهای موجود، تکاوران نیروی دریایی، دانشجویان دانشگاه‌ افسری و کارکنان لشکر ۹۲ مجموع مدافعان را در برابر قوای مهاجم عراقی تشکیل می‌دادند. ۸۰ نفر از افسران و دانشجویان دانشکده‌های افسری و ۳۲۰ سرباز لشکر ۹۲ مأموریت یافتند که به یاری رزمندگان خرمشهر بشتابند تا آن شهر را از خطر سقوط و انهدام نجات دهند.
در هر حال، رزمندگان فداکار در برابر گلوله‌باران دوربرد و مستقیم دشمن در کوچه و خیابان‌های خرمشهر در حالی که مطمئن بودند به شهادت می‌رسند تا آخرین گلوله خود در برابر متجاوزان ایستادند، بسیاری از آنان به شهادت رسیدند، اما هرگز دچار ضعف و تردید نشدند. خون همان عزیزان بود که در خرمشهر، آب جوی خیابان‌ها را نیز رنگین و خرمشهر را نیز به خونین شهر تبدیل کرد.
سرانجام در پایان روز 3 آبان خرمشهر به اشغال کامل نیروهای دشمن درآمد و باقیمانده مدافعان ایرانی در تاریکی شب خود را به کرانه‌ جنوبی کارون رساندند. با نزدیک شدن نیروهای دشمن به محور مواصلاتی آبادان _ ماهشهر کنترل این محور هم به دست نیروهای عراقی افتاد به طوری که هرگونه تدارکات برای رزمندگان جزیره‌ آبادان، به وسیله‌ هلی‌کوپتر انجام می‌گرفت.



تاريخ : دو شنبه 5 آبان 1399 | 7:37 PM | نويسنده : احمد |

 ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری از بین جوانان پسر مومن، متعهد، ولایتمدار و انقلابی و علاقه مند به حرفه نظامی گری، همرزم می پذیرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، ارتش جمهوري اسلامي ايران به منظور تكميل كادر افسري نيروهاي زميني، پدافند هوایی، هوايي، دريايي و سازمان هاي تابعه خود جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهیدان ازبین جوانان متدین ،انقلابی و سلحشورهمرزم مي‌پذيرد.
داوطلبان درحال تحصیل ودانش آموختگان رشته‌هاي رياضي-‌فيزيك و علوم تجربي از طريق آزمون اختصاصي و مصاحبه حضوري انتخاب و به منظور فراگيري آموزش‌هاي نظامي كاربردي در دانشگاه‌هاي افسري امام علي (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهيد ستاری، علوم دريائي امام خميني(ره) و فارابي مشغول به تحصيل خواهند شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی ارتش به نشانی www.aja.ir مراجعه نمایید.



تاريخ : دو شنبه 5 آبان 1399 | 7:33 PM | نويسنده : احمد |


رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیابت از کهن سربازان ارتش، با صدور نامه ای به محضر فرماندهی معظم کل قوا به پاس لطف و عنایت معظم له در اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق ها از ایشان تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن نامه امیر سرتیپ دوم علی محبی راد رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت امام خامنه‌ای رهبر عظیم الشأن انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد «صلی الله علیه و آله و سلم»
احتراماً، مفتخرم به رسم امانت و به نیابت از یکایک سربازان پیشکسوت حضرت مستطاب عالی در مجموعه کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از لطف و عنایت معظم الله در اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق ها، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.
امروز بر ما کهن سربازان این سرزمین، پوشیده نیست که این قانون بر زمین مانده (پس از حدود یک دهه پر از انتظار و سختی های معیشتی) تنها به مدد انفاس قدسی و اوامر راهگشای حضرتعالی در مسیر اجرا قرار گرفته و بیانات حکیمانه و مشفقانه تان در پاسداشت و تکریم پیشکسوتان نیروهای مسلح، موجب تکاپو و میدان‌داری فرماندهان گردیده است.
همچنین بر خود فرض می‌دانیم، در محضر شریفتان از تمام عزیزانی که در این راه، یاری گر و همراه ما بودند به ویژه فرمانده متعهد و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی که با نصب العین قرار دادن فرمایشات آن رهبر فرزانه، تاکنون خدمات چشمگیری به جامعه پیشکسوتان داشته اند تقدیر و تشکر نموده و ملتمس دعای خیرتان در حق همه نیروهای متعهد و دلسوز باشیم.
طول عمر توأم با عزت و سربلندی و دوام توفیقات حضرتعالی آرزوی قلبی و دعای همیشگی سربازانتان است.
 

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ دوم ستاد علی محبی راد


تاريخ : دو شنبه 5 آبان 1399 | 7:27 PM | نويسنده : احمد |
 
 
 
 
رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که با حضور نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش در منطقه سمنان برگزار شد، با موفقیت و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده،  به پایان رسید.
 به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ ، با اعلام خبر فوق گفت: در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که از روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار شد،  به لطف خداوند متعال و تلاش همه رزمندگان شرکت کننده، به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم و سناریوهای مختلف طراحی شده در این رزمایش با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری، کنترل و فرماندهی و جنگ الکترونیک از جمله مواردی بود که در فاز نخست این رزمایش صورت گرفت و در ادامه با تهاجم هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه به منطقه عمومی رزمایش اقدامات لازم برای کشف، شناسایی و رهگیری آنها تا مرحله اصابت الکترونیکی(شلیک سرد) انجام شد.
امیر سرتیپ  رحیم زاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این رزمایش به کارگیری تجهیزات و سامانه‌های ایرانی بود، عنوان کرد: تمام تجهیزات و سامانه‌های به کارگرفته شده در این رزمایش اعم از سامانه‌های کشف و شناسایی، موشکی، راداری، جنگ الکترونیک و … محصولاتی هستند که به دست توانمند فرزندان ملت شریف ایران در نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور تولید شده اند و از این حیث این برای نخستین بار بود که یک رزمایش با سازمان رزم تماما ایرانی برگزار می‌شد.
فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، مشترک بودن رزمایش مدافعان آسمان ولایت را از جمله ویژگی‌های بارز آن برشمرد و با اشاره به شلیک پرحجم سامانه‌های موشکی ارتش و سپاه در این رزمایش، گفت: با شلیک موفق سامانه‌های پدافند موشکی باور ۳۷۳، مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد به سوی اهداف حمله ور به منطقه رزمایش، سد آهنین پدافند هوایی کشور در برابر هرگونه تهدید هوایی به نمایش گذاشته شد.
وی استفاده از سامانه پدافندی بومی راهبردی باور ۳۷۳ بر علیه اهداف دورایستا را یکی از نقاط عطف این رزمایش برشمرد و گفت: از آنجاکه تهدیدات دورایستا امروز به یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای حوزه هوایی تبدیل شده‌اند، لذا مقابله با آنها در دستور کار ما قرار دارد که در این زمینه هم با استفاده ازسامانه بومی باور ۳۷۳، هدف دورایستا در یک تمرین واقعی مورد اصابت قرار گرفت.
فرمانده رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ هماهنگی، هدایت و کنترل عملیات پدافند هوایی نیروهای مسلح برای تقویت دفاع هوایی منسجم و موثر در برابر هرگونه تهدید هوایی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و تحت هدایت و طرح‌ریزی عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور را از اهداف اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ عنوان کرد و گفت: در این رزمایش مشترک افسران ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در مراکز فرماندهی عملیات مشترک منطقه‌ای (SOC) صحنه واقعی نبرد و مقابله با تهدیدات هوایی را تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و نظارت مستقیم ارزیابان و ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) تمرین کردند
 


تاريخ : دو شنبه 5 آبان 1399 | 1:6 AM | نويسنده : احمد |

وزیر اطلاعات در پیامی به سردار اشتری به مناسبت هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: این افتخار ما را بس که

 

 

دوشادوش نیروی انتظامی حافظ امنیت پایدار این مرز و بوم هستیم.

 

 حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی به سردار اشتری به مناسبت هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: این افتخار ما را بس که دوشادوش نیروی انتظامی حافظ امنیت پایدار این مرز و بوم هستیم.

متن این پیام بدین شرح است:

فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
سردار سرتیپ پاسدار اشتری

سلام علیکم.
فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را خدمت جنابعالی، فرماندهان، پرسنل و سربازان غرورآفرین ناجا که تحت امر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، حافظان راستین نظم و امنیت پایدار این مرز و بوم پرگوهر می‌باشند، صمیمانه تبریک می‌گویم و با درود به روان پاک شهدای به خون خفته و امام شهدا (ره)، سلامتی جانبازان سرافراز نیروی انتظامی را از درگاه خداوند شافع مسئلت می‌نمایم.

در زمانی که استکبار جهانی با بهره کشی از نوکرمأبان نگون بخت منطقه‌ای و اعوان و انصار خودفروخته، آنی از توطئه علیه ملت شریف، راسخ و استوار سرزمین اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) غفلت نمی‌ورزند، نقش ارزشمند جان برکفان آن نیروی الهی بیش از پیش جلوه گر می‌شود.

این افتخار ما را بس که دوشادوش نیروی انتظامی و دیگر نیرو‌های همسو، حافظ امنیت پایدار این مرز و بوم شهید پرور بوده و در حراست از ارزش‌های والای نظام و دفاع از ملت شجاع ایران لحظه‌ای فرو گذار نخواهیم نمود.

انتهای پیام/

 


تاريخ : دو شنبه 4 آبان 1399 | 11:57 PM | نويسنده : احمد |

آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم گرامیداشت و تجلیل از پیشکسوتان حوزه ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح در زمین چمن ورزشی ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد.
در این مراسم امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق ورزش در سطح یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور، ورزش را به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح توصیف نمود و افزود: امروز ما به وجود ورزشکاران مومن و متعهدمان که با اقتدار در صحنه های جهانی بر سکوهای قهرمانی قرار می گیرند، افتخار می کنیم.
وی ورزش را یک متغییر بسیار اثرگذار در سلامت و نشاط جامعه خواند و افزود: امروز ورزشکاران باید با جدیت و همت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امر ورزش بپردازند. نباید از ورزش کردن غافل شد؛ چراکه در سلامتی و نشاط بسیار تاثیرگذار است.
معاون هماهنگ کننده ارتش یکی از نیازمندی های توان رزمی را انسان سالم و کارآمد دانست و تصریح کرد: انسان سالم دارای ابعادی است که مهمترین آن سلامت جسمانی محسوب می شود و این سلامت با ورزش بدست می آید.
امیر دریادار سیاری در ادامه تصریح کرد: ورزشی که نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه کار خود قرار داده اند و هفته ای سه روز آن را انجام می‌دهند، باعث می شود که انسان های سالم، توانمند و کارآمدی داشته باشیم. ورزش مداوم علاوه بر اینکه در زندگی شخصی مفید و موثر است، موجب می شود در توان رزمی و دفاعی کشور موثر واقع شویم.
وی افزود: با وجود شرایط کرونایی الحمدالله انجام فعالیت های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در اماکن روباز ورزشی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری می شود.
در پایان مراسم با حضور امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش، دکتر احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، امیر سرتیپ پیمبری، رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش، تعدادی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ارتش با اهدای لوح تقدیر و جوایزی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1399 | 11:22 PM | نويسنده : احمد |

 همزمان با هفته بیست و دوم از چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نشست صمیمانه معاون هماهنگ کننده ارتش با تعدادی از پیشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و عصر امروز (دوشنبه) در تالار غدیر ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: وقتی شما عزیزان را می بینم اوضاع و احوال جنگ و دفاع مقدس برایم تداعی می شود.
وی افزود: همه آزادگان، جانبازان و شهدا با جانفشانی و از خود گذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کمر صدام و صدامیان را بشکنند و نگذاشتند به تمامیت ارضی، استقلال و شرف ملت عزیز ایران اسلامی آسیبی وارد شود.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه تجهیزات و توانمندیهای دفاعی به خودکفایی رسیده ایم تاکید کرد: اقتدار امروز نظام مقدس اسلامی مرهون حماسه آفرینی ها و مجاهدت های شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده های صبور و مقاوم این عزیزان است.
امیر دریادار سیاری، خاطرنشان کرد: همه جانبازان، آزادگان و شهدای گرانقدر در آن بحبوحه که دشمن به قصد شکست انقلاب، استقلال، شرف و ناموس این کشور با ما وارد جنگ شد، وارد عرصه دفاع مقدس و جنگ شدند و افتخار ما این است که توانستیم هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کنیم تا آنها را شکست دهیم و نتایج ارزشمندی را بدست آوریم.
 وی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای فرهنگ دفاع مقدس که با جهاد و شهادت آمیخته است، تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که پاسدار خون شهدا باشیم و یاد و خاطره آنان را زنده نگه‌داریم.
وی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانی را داشتیم که با نثار خون خود صحنه جنگ را مدیریت کردند و هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند و امروز این صحنه نبرد به ما واگذار شده است تا در میادین دیگر، دشمن خود را شکست دهیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید، اگرچه در جنگ سخت متوجه توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح ما شده است اما در صحنه های دیگر سعی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دارد که با توکل بر خداوند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم در این زمینه نیز مایوس شده است.
وی تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، صدام نیز با مولفه توان دفاعی-نظامی به کشورمان حمله کرد اما وجود عامل برترساز ایمان، اعتقاد، ایثارگری، شهادت طلبی و ولایت مداری در بین رزمندگان اسلام موجب شد ما پیروز میدان شویم.
در ادامه این نشست صمیمانه، پیشکسوتان حاضر در جلسه با بیان خاطراتی از عملیات های ماندگار هشت سال دفاع مقدس و دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم بعث، یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران و همرزمانشان را گرامی داشتند.
گفتنی است، در این نشست امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش از جمله امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری، امیر سرتیپ دوم غلامرضا فرزین، امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی، امیر سرتیپ دوم خلبان عباس رمضانی، امیر دریادار دوم محمدحسین فرزانه، سرهنگ رضا واضحی، سرهنگ مجتبی جعفری، سرهنگ علی سجادی، سرهنگ احمد حیدری، سرهنگ بهمن زارع نعمتی، ناخدایکم سلیمان محبوبی و فرزند شهید علی اصغر بیدی (از شهدای پدافند هوایی) حضور داشتند.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1399 | 11:11 PM | نويسنده : احمد |

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، از تاثیرگذارترین و ضروری ترین نهادها در نیروهای مسلح، بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید واحد روحانیت و معاونت آموزش اداره عقیدتی سیاسی این نیرو،  ضمن راهبردی و تاثیرگذار خواندن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: تشکیل عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح یکی از راهبردی ترین و تاثیرگذارترین تصمیماتی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تیزبینی و دوراندیشی امام راحل (ره) انجام شد.
وی افزود: تشکیل این نهاد مقدس باعث شد تا فرهنگ دینی و اسلامی به سرعت به بدنه ارتش تزریق شود و علاوه بر هدایت، رشد و تعالی کارکنان ارتش، موجب افزایش توان رزم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بشود.
فرمانده نیروی هوایی خاطرنشان کرد: علمای بزرگوار اسلام همواره در تمامی شئونات جامعه تاثیرگذار بوده اند و افراد جامعه در مسائل گوناگون از رهنمودهای آن ها بهره مند شدند و امروز نیز جوانان ما بیشتر از هر زمان دیگری به رهنمودها و توصیه های علما نیاز دارند.
امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان این که علما و روحانیون عقیدتی سیاسی همواره به عنوان یک مرجع تاثیرگذار بر کارکنان و بدنه ارتش بوده و به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب این نهاد مقدس هستند، تاکید کرد: تاثیرگذاری عقیدتی سیاسی ها در زمان حال بیشتر از هر زمان دیگری است و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، از تاثیرگذارترین و ضروری ترین نهاد ها بوده است و امروزه به دلیل استفاده دشمنان انقلاب از فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی و در دسترس بودن این فضا برای آحاد جامعه و حمله مستقیم به بنیان های جامعه در سطوح مختلف، نیاز به عقیدتی سیاسی ها بیش تر از هر زمان دیگری احساس می شود.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: به فرموده امام علی (ع) قوام و استواری دین و دنیا به‌این است که علمای دین به دستورالعمل های رسیده از احادیت ائمه اطهار (سلام الله علیها) و آموزه های قرآن کریم عمل کنند و هم چنین طبق آیه شریفه قرآن کریم، اگر کسی می‌خواهد به لقا پروردگار برسد باید عمل صالح انجام دهد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با اشاره به جایگاه روحانیت و علمای دین در طول تاریخ افزود: در تمامی این سال ها علما تلاش و مجاهدت های زیادی انجام داده اند تا روحانیت شیعه به جایگاه پر افتخار کنونی خود برسد که منشا خیر و برکت در جامعه هستند.
وی ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمندی که در نیروی هوایی انجام شده است، تدوین منشور روحانیت در 156 بند است که شامل عصاره و چکیده دستورالعمل های ارائه شده توسط بزرگان دین در طول تاریخ است و درسال های اخیر بندهایی هم به آن اضافه شده است.
حجت الاسلام قاضی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در نیروی هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: کسب رتبه های اول در حوزه سرود، قرآن و تئاتر و هم چنین موفقیت هایی در تدوین و اجرای طرح منزلت نماز، شورای‌عالی امر به معروف و نهی از منکر و طرح مصباح  از جمله فعالیت های فرهنگی انجام شده در نیروی هوایی ارتش است ولی نباید به این مقدار راضی بود و باید با تلاش شبانه روزی مقدمه موفقیت های بیشتری در آینده  را برنامه ریزی کنیم.
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی محمدی به ریاست واحد روحانیت نهاجا و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجعفر ترحمی به سمت معاون آموزش اداره عقیدتی سیاسی منصوب و از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مجاهدی رییس پیشین واحد روحانیت تقدیر شد.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1399 | 8:46 PM | نويسنده : احمد |

خبرنیوز نوشت:دکتر تهرانچی متخصص پوست و مو که امروز میهمان برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش بود از عوارض استفاده طولانی مدت ماسک گفت.

استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند باعث ایجاد تشدید آکنه شود؛ در حالت طبیعی این حساسیت ضرری به پوست نمی رساند اما اگر از حالت طبیعی خارج شود باید به پزشک مراجعه و یا از داروهای قبلی استفاده شود.

برخی از افراد با استفاده از ماسک دچار قرمزی شدید و یا کهیر می شوند، و این موضوع باعث آزار آن ها و گاهی استفاده نکردن از ماسک می شود.

باید گفت که کهیر دلایل مختلفی دارد و تنها استفاده از ماسک نمی تواند باعث کهیر در صورت شود؛ برای از بین بردن این حساسیت در قدم اول می توان از آنتی هیستامین استفاده کرد و در صورت خارش زیاد حتما باید به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه شود.

اگر درمان کهیر بیش از دوماه طول کشید باید توسط آزمایش ها علت این حساسیت مشخص شود.

برخی از علائم پوستی نشانه کووید 19 است برای اطمینان از این موضوع باید علائم های دیگر این بیماری را در نظر داشت و اگر شکی از آن وجود داشت حتما به مراکزی درمانی مراجعه شود.

اگر فردی به صورت مورثی دچار بیماری های زمینه ای باشد و پس از آن به حساسیت های پوستی و تب دچار شود باید برای تشخیص کرونا به پزشک مراجعه کند.

در نتیجه استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند دلیل بر حساسیت پوستی شود، حساسیت ها می تواند به دلیل استفاه از داروهای خواب آور، داروهای اعصاب و مُسکن ها باشد.

استفاده از ماسک عوارضی برای پوست به همراه  ندارد، در صورتی که کش ماسک باعث تورم گوش شود باید از محلول ضد عفونی موضعی استفاده کرد.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1399 | 8:39 PM | نويسنده : احمد |

شب گذشته احسان علیخانی ارتباط زنده اینستاگرامی با مردم داشت و درباره  ضبط و پخش برنامه عصر جدید صحبت کرد.

علیخانی در بخشی از این ارتباط زنده، با علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه‌ای سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتباط گرفت. وهاب‌زاده اعلام کرد هنوز در محل کار هستند و وزیر بهداشت در اتاق خود مشغول کار است، وهاب‌زاده با اصرار علیخانی به اتاق کار سعید نمکی رفت و علیخانی گفت‌وگویی با وزیر بهداشت انجام داد.

این مدت شب و روز نداشتیم

علیخانی گفت: من با آقای وهاب‌زاده کل‌کل می‌کردم و گفتم من خیلی سخت باور می‌کنم ساعت ۱۲ شب وزیران و مدیران سرکار باشند.

وزیر بهداشت گفت: ما در این مدت شب و روز نداشتیم و همین الان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی خورستان صحبت می‌کردم و همچنین نامه‌ای به وزیر کشور نوشتم تا یک سری محدویت‌هایی را اعمال کنیم.

عاقلانه‌ترین حرف این است که ما ۴ الی ۶ ماه صبر کنیم

علیخانی ضمن تشکر از فعالیت‌های وزیر بهداتشت و کادر درمان گفت: دغدغه من جنس گفت‌وگوی سیاسی نیست و کاری که شما این روز‌ها انجام می‌دهید به سلامت مردم ارتباط دارد و زندگی مردم درگیر آن شده است. من می‌خواهم سوال مردم را بپرسم که تکلیف مردم چیست و عاقبت این ویروس چه می‌شود.

وزیر بهداشت توضیح داد: من به عنوان یک معلم ۳۰ ساله دانشکده پزشکی عرض می‌کنم که نه من و نه هیچ کس در دنیا نمی‌تواند پاسخ این سوال را بدهد که کرونا چه خواهد کرد و ما هر روز شرایط جدیدی از این ویروس را می‌بینیم. در واقع ما نمی‌دانیم که این ویروس به چه سمت و سویی خواهد رفت. من هیچ وقت واژه ترسناک را برای مردم عنوان نمی‌کنم چراکه وحشت‌زایی روحیه مردم را خراب و سیستم ایمنی آن‌ها تضعیف می‌کند. مردم باید مراقب باشند، این ویروس رفتار اجدادی خود را ندارد چراکه در خوزستان که گرمسیر است، شاهد افزایش بیماری هستیم.

وی افزود: عاقلانه‌ترین حرف این است که ما ۴ الی ۶ ماه صبر کنیم تا رفتار این ویروس را واقع‌بینانه‌تر ببینیم، به همین دلیل آن چیزی که برای ما مشخص شده است، واکسن و دارو ندارد و بهترین نوع مبارزه با کرونا است کاری که ما انجام دادیم. فاصله‌گذاری، رعایت اصول بهداشتی و از طرف مسئولان نظام سلامت پیدا و جدا کردن هر چه زودتر بیماران بسیار تاثیرگذار است.

دلیل تعداد بالای متوفیان بر اثر کرونا در بهشت زهرا(س) چه بود؟

علیخاتی درباره شبهات آمار دقیق کرونایی سوال کرد و وزیر پاسخ داد: می‌توانم به جرأت به شما بگویم آماری که ما اعلام کردیم دقیق‌ترین و منضبط‌ترین نوع آماری است که در دنیا ارائه شده است. هفته گذشته انجمن آمار انگلیس اعلام کرد که آمار کشته‌های انگلیس از کرونا حداقل ۵۴ درصد بیشتر از چیزی است که اعلام کرده‌اند. حتی فقط در یک روز در چند خانه سالمندان آمریکا ۷ هزار و پانصد نفر قوت کردند که اصلا در آمار خود اعلان نکردند.

او ادامه داد: برخی از کشور‌ها در اطراف خودمان سیستم ثبت اطلاعات آمار ندارند، آماری که ما اعلام کردیم چه در رابطه با ابتلا و چه مرگ‌ومیر دقیق‌ترین و منضبط‌ترین آماری است که می‌توان در دنیا دنبال کرد، اما این به این معنی نیست که این آمار ۱۰۰ درصد درست است و شاید چند نفر جابجا شده باشند. چراکه در آمار سازمان بهشت زهرا(س) هم می‌بینیم درباره علت مرگ خیلی از افرادی که فوت کردند ایست قلبی نوشته شده است، در حالی که هیچ کدام سکته قلبی نکرده‌اند بلکه برخی از مریض‌های سرطانی هم با ایست قلبی فوت می‌کنند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در روز‌های اول به دلیل اینکه دو آزمایش پاستور و آزمایشگاه خانم دکتر مختاری دانشکده بهداشت را داشتیم، نمونه‌های کل کشور به اینجا می‌آمد و حدود سه روز بررسی‌ها طول می‌کشید. از طرفی این اتفاق همزمان با بیماری آنفلوانزا و بیماری تنفسی شده بود و اطرافیان کسانی که فوت کرده بودند، اصرار به کفن و دفن داشتند. به همین دلیل اعلام کرده بودیم، پزشکان در گواهی فوت بنویسند «مشکوک به کرونا» تا اطرافیان درگیر بیماری نشوند. حدود ۷۰ درصد فوتی‌ها در اسفند این گونه بود و پزشکان مکلف بودند که مشکوک به کرونا را بنویسند که با پروتکل کرونا دفن شوند تا اگر جواب آن کرونا مثبت بود ما چیزی را از دست نداده باشیم.

حتی یک بیمار بدون تخت نماند

نمکی درباره پذیرش کامل بیماران کرونایی‌ اظهار کرد: مردم ما می‌بینند که تخت‌های خالی بسیاری داریم و ما یک بیمار بدون سرویس، پزشک و تخت نداریم، یک کارتن خواب نمی‌توانید پیدا کنید که ما پذیرش نکرده باشیم، حتی ما پیرزن ۱۰۳ ساله و پیرمرد ۹۸ ساله را ترخیص کردیم. همچنین ما افغانستانی‌های بدون کارت را هم پذیرش کردیم. شما می‌توانید از دانشجویان مقیم خارج سوال کنید، آنها به این دلیل آمدند که متوجه شدند سرزمین مادری پذیرا‌ترین است.

وزیر بهداشت توضیح داد: یک جنبه قضیه کرونا نظام سلامت است و کرونا ابعاد و اثرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار متفاوتی در زندگی مردم دارد و بایدهمه به یکدیگر کمک کنیم.

برای واکسن و داروی کرونا کار می‌کنیم

او درباره ساخت واکسن کرونا گفت: ما برای واکسن و داروی کرونا کار می‌کنیم، به هر حال واکسن آن خیلی زود در دسترس نیست و هر کسی ادعا کند، ادعا گذافی کرده است. متاسفانه تا امروز دارو و واکسنی تأییدشده‌ای برای ویروس کرونا معرفی نشده است و بهترین عامل تسلط بر این ویروس رعایت فاصله گذاری، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای شلوغ است.

صحن‌های بیرونی اماکن مقدس بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند

علیخانی از وزیر خواست که خبر خوشی اعلام کند و نمکی گفت: خبر خوب این است که ما آمار مرگ به زیر ۵۰ نفر رفت و آمار مبتلایان هم به این دلیل کمی بالا است که ما افرادی را شناسایی می‌کنیم که علامت ندارند. در مجموع این را اعلام می‌کنم که مسیر ما به سمت مهار و کنترل بیماری است.

وزیر بهداشت درباره بازگشایی اماکن مذهبی بیان کرد: برخی از مساجد را در شهر‌های سفید باز کردیم و نماز‌های جمعه هم شروع شده است، برای بازگشایی اماکن مقدس بعد از ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که صحن‌ها و نه داخل حرم‌ها را باز کنیم تا مردم فقط برای سلام حضور پیدا کنند و برای ورزشگاه‌ها هم برنامه‌هایی داریم. البته برای برنامه‌های تلویزیونی هم پروتکل‌هایی را تنظیم می‌کنیم و بعد از ماه مبارک رمضان گشایش‌های خوبی خواهیم داشت.



تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | 3:21 AM | نويسنده : احمد |

یاد گرفتن نحوه خرید و فروش سهام و اوراق بهادار شرط لازم برای ورود و به دست آوردن موفقیت در بورس است، ولی بدون شک شرط کافی نیست. یک سهامدار و معامله‌گر در بازار سرمایه علاوه بر اینکه باید در  کلاس‌های آموزش بورس، تحلیل بازار سهام، شرکت و مطالعه و تمرین خود را بیشتر کند، باید آمادگی ذهنی و خود کنترلی هم داشته باشد. چرا که این فرد تحت هر شرایطی در بازار پر ریسک و هیجان بورس باید از سرمایه خویش محافظت کند.

گام‌هایی که برای موفقیت در بورس باید برداشت

حال آنکه برای کسب پیروزی در بازار سرمایه باید از اصولی  پیروی کرد. در ادامه ۱۰ گام پیشنهادی برای موفقیت در بورس را در  جدول تدوین شده در این خبر مشاهده می‌کنید:

هرگز به یک سهم تعصب نشان ندهید
سهام مناسب را انتخاب کنید
برای فعالیت در بورس هرگز پول قرض نگیرید
 در کف بخرید و در سقف بفروشید
با طرح و برنامه ریزی مدون قدم بر دارید
ترس و طمع را از خود دور کنید
هدف خود را مشخص کنید
زمان را مدنظر قرار دهید
برای سرمایه گذاری طرح‌ بلند مدت داشته باشید
گول فرصت طلبان بورسی را نخورید؛ هرگز برای دریافت شایعات پول پرداخت نکنید

در ادامه توضیحات تکمیلی مرتبط با هر کدام از این اصول را می‌توانید ببینید و بخوانید:

هرگز به یک سهم تعصب نشان ندهید

یکی از دوستان من سهام را در ۲۴۰۰ دلار خریداری و هنوز آن را نگهداری کرده است و الان قیمت آن ۷ دلار است. بله ۲۴۰۰ تا ۷٫ به نظر من او به آن سهم بیش از اندازه تعصب نشان داده و امیدوار است روزی سهم برگردد و به قیمت ۲۴۰۰ دلار برسد. جدا که فاجعه است، وقتی یک تصمیم اشتباه می‌گیرید آن را قبول کنید و از آن بیرون بیایید و منتظر نمانید.

سهام مناسب را انتخاب کنید

اولین گام پیش از سرمایه گذاری در بازار بورس انتخاب سهامی مناسب است. بررسی دقیق وضعیت سهام شرکت‌هایی که به واسطه گزارش‌های تحلیلی و تبلیغات رسانه‌ای به خرید آن‌ها علاقمند شده اید از اهمیت بسیاری برخوردار است. با انجام این کار و انتخاب سهامی مناسب در واقع قسمت دشوار سرمایه گذاری در بورس را پشت سر گذاشته و می‌توانید به کسب سودی سرشار در آینده امیدوار باشید.

پول قرض نگیرید

هرگز با پولی که متعلق به شما نیست سهام نخرید. شما تنها باید با پول خودتان سهام خریداری کنید پولی که در آینده نزدیک مورد نیازتان نیست و تصور نکنید که قسمت عمده آن را در بازار از دست خواهید داد.

 در کف بخرید و در سقف بفروشید

به نظر ساده است؟ بله، اما ساده نیست برا‌ی اینکه اگر شخص از اکثریت بازار تبعیت کرده باشد، پول زیادی را در بازار از دست نخواهد داد. همیشه رازی را در نظر بگیرید که می‌تواند موفقیت شما را در بازار سرمایه تضمین کند. هر ۶ ماه یا در هر سال قیمت سهام حدود ۳۰درصد پایین می‌آید، یعنی زمان خرید است و برعکس اشخاصی هستند که بر اساس اخبار و شایعات قیمت سهام را بالا می‌برند که آن، زمان فروش است.

طرح و برنامه داشته باشید

زمانی که قصد دارید پول خود را در بورس سرمایه گذاری نمایید برنامه ریزی و تدوین نحوه فعالیت شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. طرح‌های دقیق و برنامه ریزی شده در جهت کنترل سرمایه و مدیریت گردش مالی، برای رسیدن شما به اهداف و تحقق خواسته هایتان نقش مهمی را ایفا می‌نماید.

نکته مهم دیگر اختصاص قسمتی از سرمایه خود به عنوان بودجه پشتیبان است. این امر می‌تواند امنیت فعالیت‌های مالی و اقتصادی شما را در زمان بروز بحران‌های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار بورس تامین نماید.

 طمع نکنید و ترسو نباشید

ترس و طمع بزرگترین دشمن سرمایه‌گذاران است و تنها راه گریز از آن داشتن برنامه ورود به معامله است قبل از اینکه عملا وارد شوید. برنامه خرید و فروش شما باید راه حلی برای معاملات اشتباه باشد، چه مقدار سود مد نظر شماست، چه مقدار از سود قابل ذخیره کردن است. اگر شما به برنامه خود تکیه کنید به ترس و طمع فائق خواهید آمد.

اهداف خود را مشخص کنید

البته ارزش پولی که برای خرید سهام در بورس هزینه نموده اید با توجه به شرایط حاکم بر بازار قابل تغییر است، حفظ ثبات و تعیین اهداف مشخص می‌تواند عامل موفقیت شما در بازار سرمایه گذاری گردد. این امر می‌تواند زمان کافی را در اختیار شما قرار دهد تا با کسب مهارت‌های مورد نیاز، سرمایه گذاری‌های بزرگ و موفقی را در بورس انجام داده و از درآمد و سود سرشاری در آینده برخوردار شوید.

کنترل منظم وضعیت بازار و استفاده از آن در جهت شناخت بستر‌های مناسب سرمایه گذاری می‌تواند آینده‌ای تضمین شده را برای شما به ارمغان بیاورد.

زمان را دریابید

این موضوع در بازار سهام بسیار مهم است، اما کمتر در این مورد صحبت شده است. هر سرمایه‌گذاری از کارشناس سرمایه سوال می‌کند چه سهمی را باید بخرد. اما هرگز سوال نمی‌کند چه زمانی برای خرید سهام مناسب است. اگر وارد سهمی خوب شوید، اما در زمان نادرست، شما ضرر خواهید کرد و اگر وارد سهم بدی شوید، اما در زمان درست، ممکن است به طور تصادفی سود کنید. اگر شما سهم خوبی خریداری کنید بعد از اینکه به اندازه کافی بالا رفت شما برای یک ضرر آماده می‌شوید.

برای سرمایه گذاری طرح‌ بلند مدت داشته باشید

طرح‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسند، اما باید به این نکته توجه داشت که در آمد و سود حاصل از اینگونه سرمایه گذاری نمی‌تواند اعتبار و ثبات شما را در بازار بورس تضمین کند،، اما طرح و برنامه ریزی برای انجام سرمایه گذاری‌های بلند مدت در بورس توصیه همیشگی شرکت‌های تجاری و سرمایه گذاری بوده است.

سود بیشتر و تضمین شده مزیت اصلی این قبیل سرمایه گذاری‌ها در برابر سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت است البته در صورتی که بازار‌های سرمایه از ثبات لازم برخوردار باشند.

گول فرصت طلبان بازار سرمایه را نخورید

هزاران کارشناس در بازار وجود دارد. اغلب آن‌ها از بازار سهام اطلاع بیشتری ندارند. با این وجود سرمایه‌گذاران به توصیه‌های آن‌ها مبلغی پرداخت می‌کنند سوال ساده‌ای که این سرمایه‌گذار باید از خودش بپرسد این است که چرا این متخصص با داشتن دانش کافی به جای ثروتمند شدن با استفاده از بکار گیری آن اطلاعات تنها در قبال چند دلار آن اطلاعات را می‌فروشد؟ همیشه تصمیم زندگیتان را خودتان اتخاذ کنید.

در پایان باید گفت هر شخص پس از دریافت کد بورسی با توجه به شناخت خود و قدرت تحمل فشارها و هیجانات بازار سرمایه، باید برنامه خود در خصوص نحوه خرید و فروش، تعداد معاملات، سیستم معاملاتی پرسیگنال یا کم سیگنال و استراتژی خود را در قالب چشم‌اندازی تهیه کند و پس آشنایی با اصطلاحات پر کاربر این بازار و پیمودن گام‌های لازم سپس وارد بازار و دنیای معامله‌گری شود.



تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | 3:4 AM | نويسنده : احمد |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.